transform….

kawan-kawan… wahaha… mcm ramai je kwn aku nh…

saya dah berpindah ke sini << sila la click..

sori da berabuk dah kat sini.. bcoz of wordpress yg susah dbuka di UTM.. so, sy kene berpindah ke blogger.. maafkan sy WORDPRESS.. sy terpaksa curang dgn anda..

maka dgn rasminya.. rumah baru sy di sini.. kalo rs rumah baru sy comel.. sila hadiahkan senyuman ye..wink~

Advertisements

Leave a comment »

wHo???

siapa aku?
ntah.. xperlu taw...

siapa engkau?
ak tau... ramai org tau.. ramai org knal..

siapa mereka?
orang2x dibelakang aku..
orang2x yg penting untk ak..
orang2x yg sentiasa ada kala susah n senang..
orang2x yg paham hati n jiwa ak yg kelam..
orang2x yg xpernah peduli ape kate manusia lain pd ak..
orang2x yg bisa buat ak menangih kehlangn mereka..

kenapa jadi mcm ni?
salah ak.. mmg salah ak.. 

adakah aku sengaja?
ntah.. aku pun xpasti.. yg pasti ak ingat engkau.. cuma ak..
munkin cuai.. munkin tidak.. ak xnak bagi alasan..

aku hanya mampu memohon maaf..
salah aku..
aku mengaku..
SORRY.....................

Comments (1) »

hiDoP peNoh pAncErObA

aip…

hehehehe….

ni entry psl hidupku spnjg cuti…

sgt buzy… tap best… hhihihi..

okkupasion: drebar mama, penceramah bebas, loyar bertauliah, pendengar setia, student mama, org gaji mama, flowergurl dan byk lagi… [kat umah mmg byk keje kan????]

catatan hari2xxx:

5.30pg: sila bgon…

5.55pg: pegi ke….

7.oopg: iron baju mama

8.00pg: buat air mama

9.00pg: drebar stat keje dah….[peg masjd, surau, kedai mkn, kedai brg, bank, pantai, umah kawan mama dll: mengikot mase yg seswai…]

12.00t/hari: boleh la rehat kejap… zZZZzZZZzZZZzzzz….

2.00ptg: siap semayang sume222 la kan…

3.00ptg: jln llagiiiiii…… tade rehat dah….

5.00ptg: balik umah…

6.00ptg: kdg2 kuar, kdg2 duk umah.. tap lag buh]k kuar la…  kami mmg suke berjalan yer.. hrp maklum.. hehehehe

8.30mlm: baru smpai umah.. ktorg sggah semayang kat mane222.. hehehe..

waktu rehat bermula… tgok tb ke, bilang tasbih moden [tekan enpon ekceli… hahaha], supper ke, sembang yg penoh makne ngn mama [bile lag kan… t da balik U, rindu plak ler…. hehehe]

p/s: to be continued…… [hahaha.. mls snarnyer…]

Leave a comment »

wAsIat yG ak….

Wasiat Imam Hassan al-Banna:
• Janganlah banyak ketawa kerana hati yang sentiasa berhubung dengan Allah itu sentiasa tenang lagi tenteram.
• Janganlah bercakap lebih nyaring daripada kadar yang dikehendaki oleh pendengar kerana percakapan yang nyaring
itu adalah perkara yang sia-sia,malah menyakiti hati orang.
• Jauhilah daripada mengumpat peribadi orang dan janganlah bercakap melainkan yang memberi kebajikan.
• Berkenal-kenalan dengan setiap Muslimin yang ditemui kerana asas gerakan dakwah ialah berkenal-kenalan
dan berkasih-sayang.
• Kewajipan lebih banyak daripada masa yang ada pada kita. Oleh itu, gunakan masa dengan sebaik-baiknya
dan ringkaskan pelaksanaannya…

ini semua ak dpt dr ym.. kwn ak bg.. tap ak btol2x baru je lepas buat yg sebaliknya…ak lepak bilik kwn, balik2x bilik, tgok da ad org kasi ni.. YA ALLAH.. cepatnya ak dberi peringatan… tapi xpenah ak nk bersyukur.. nak taw.. mggu ni.. ak exam.. skrg jam menunjukkan 1.14 a.m.. dari lepas maghrib ak xstad pape pon.. terok sgt ak rs.. ape yg ak buat…

  • gelak lebih2x… (mcm la sume yg ak gelak tu lawak).. ak takot.. ak xberhubung dgn Allah ke?
  • ak ckp kuat sgt2x.. ngn kwn2x.. taw je la cmne.. sgt kuat.. trokny ak.. tah2 ad yg tersa kan..
  • mengumpat….. hmmm.. xsggup ak nk xplain byk2x..
  • berdakwah ke ak tad???? TAK LANSUNG!
  • TANGGUNGJAWAB.. ak lalai lagi.. ak sepatotny stadi.. ak xikhlas ke stad???? ntah… ak da sia2 kan ms yg ALLAH bg ak pinjam.. astaghfirullah..

terok ny ak.. YA ALLAH.. lemahny iman ak….  padahal.. hari2 ak bersumpah dlm solat..

“sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku hanya kerana ALLAH”

YA ALLAH… HANYA PADAMU AKU SEMBAH DAN PADAMU AKU MEMOHON PERTOLONGAN… AMIINN…

(ALFATIHAH:AYAT4)

Leave a comment »

rELatIoNsHip

“barangsiapa yang memperbaiki hubungannya dengan Allah,

maka Allah akan menyempurnakan hubungannya dengan manusia.

barangsiapa memperbaiki apa yang dirahsiakan(taqwa),

maka Allah akan memperbaiki apa yang dilahirkannya”

p/s: aku sgt lemah… masih terlalu lalai…

Leave a comment »

b.I.d.a.D.a.r.I

aku juga perempuan,

punyai impian,

anggun dibalut perhiasan,

hidup bergemerlapan bak artis pujaan,

kuingin bermadah puisi,

bersyair bernyanyi,

lincah menari,

menghibur menyeri,

namun,

aku bukan perempuan,

gopoh mengejar kemasyhuran,

di tempat persinggahan ini,

yang tiada berkekalan,

kuingin kemuliaan abadi,

kemasyhuran hakiki,

bukan yang tiada erti,

bukan yang dimurkai Ilahi,

bukan di dunia ini,

tapi di Taman Syurgawi,

inginku kekal sebagai bidadari…

p/s: sy sedang muhasabah diri… sy nk berhijrah… bimbinglah sy…

Leave a comment »

kEkaCauAn MeLanDa jIwa….

hati… tenanglah…

hati… sabarlah…

hati… kuatlah…

hati… yakinlah…

hati… ingatlah..

hati… ya Allah..

ak sedang membaikpulih diri… insyaAllah…

Leave a comment »